duminică, 29 mai 2016

Un colecționar în Amsterdam

Am avut o scurtă vacanță de patru zile în Amsterdam și mi-am propus să realizez și în acest oraș un turism numismatic.
Astfel din punct de vedere numismatic, în Amsterdam vă recomand să vizitați următoarele lucruri:

Rijkmuseum - este un muzeu recomandat oricărui turist din Amsterdam. Este un muzeu foarte mare, iar pentru colecționarii numismatici are o sală destinată monedelor și medaliilor. Eu în această sală am petrecut peste o jumătate de ora, aproape 40 de minute. Am stat foarte mult ca să fac și poze la cât mai multe monede și descrierilor acestora. Sala conține 80 de monede din mai multe state, nu doar din Olanda și 160 de medalii. A fost deschisă pentru prima dată în 1885. În sală este o masă lungă de vreo 3 metri și are monede și medalii pe o parte și pe cealaltă. Sala se află la etajul 2 și are numărul 2.16. Mă bucur foarte mult că am vizitat această sală, deoarece aici am avut ocazia să văd prima monedă de un dolar bătută în Statele Unite ale Americii în anul 1794. O astfel de monedă s-a vândut în anul 2013 cu 10 milioane de dolari, fiind considerată cea mai scumpă monedă în momentul de față. Pe lângă această sală muzeul conține câteva medalii expuse și alte săli precum: 1.2, 1.5 și 1.10 la etajul 1 și sala 2.8 la etajul 2. Un colecționar, care ajunge în Amsterdam, trebuie să ajungă și Rijkmuseum în sala 2.16.

Muzeul de Istorie Amsterdam - principala atracție din acest muzeu, pentru colecționari, este reprezentată de expunerea a trei medalii de pace. Muzeul nu se ridică la nivelul muzeului Rijkmuseum. Inițial m-am gândit că fiind un muzeu de istorie, cu siguranță voi găsi mai multe monede și medalii expuse. Poate de aceea am plecat cu o mică dezamăgire din acesta. Probabil am avut așteptări mult prea mari. Însă muzeul prezintă foarte bine istoria orașului Amsterdam și o colecție impresionată de covoare cu desene specifice multor state din lume.

Zaans Museum - aflat în regiunea Zaandam. Se află la 20 de km de Amsterdam, însă se ajunge foarte ușor cu bicicleta sau cu trenul. În cadrul muzeului sunt expuse câteva medalii, iar din fața muzeului, în parcul Zaanse Schans, se pot cumpăr medalii suvenir de la tonomate precum și  seturi de monede de la magazinul de suveniruri. Eu mi-am cumpărat un set de guldeni olandezi. Pe lângă acestea, în magazin aveau și cutii cu monede din mai multe state, însă unele dintre ele le aveam, li nu se merita să cumpăr o cutie cu 20 de monede dacă aveam 5 dintre ele.

Antiekcentrum - un complex de antichități, care se laudă cu o suprafață de 1750 de metri pătrați. Sincer eu m-am rătăcit puțin în acest magazin. Găsești să cumperi absolut tot ce îți dorești. Eu citisem pe forumuri, despre acest centru, înainte să plec în Amsterdam. Centrul se află la intersecția străzilor Elandsgracht cu Lijnbaansgracht, având intrări de pe ambele străzi. Eu nu mi-am cumpărat nimic din acest centru, însă am văzut o cutie pentru monede, cu sertărașe îmbrăcate cu mătase albastră. Costa 35 de euro și cred că intrau cel puțin 300 de monede în el.

Kramer Art & Antiques sau Kramer Kunst & Antiek (în olandeză) - este un alt magazin de antichități, aflat în apropiere de Rijkmuseum, mai exact la intersecția străzilor Prinsengracht cu Nieuwe Spiegelstraat. Aici mi-a plăcut foarte mult că pentru cumpărarea de monede, vânzătoarea mi-a arătat un "tuci" plin cu monede din mai multe state din care eu să îmi caut și să îmi aleg ce monede mă interesează. Momentul mi-a adus aminte de Grand Bazar din Istanbul. În Istanbul am stat să caut monede într-un cufăr ca cele purtate de pirați. Aici a trebuit să caut în acest "tuci". Prețul era de 1 euro pentru 3 monede alese. Eu mi-am ales 6 monede. Acest magazin nu este la fel de mare ca Antiekcentrum însă și aici găsești absolut orice îți dorești.

În cele 4 zile eu la aceste obiective am fost. Când o sa ajung iar în Amsterdam o să mai caut și alte noi obiective pe care o sa le adaug la această listă. Dacă aveți anumite recomandări vă rog să îmi sugerați, astfel încât să citesc dinainte și să merg la sigur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare