miercuri, 23 martie 2016

2016 - Achiziție 3: Monede din Suedia

În scurta mea excursie în Copenhaga și Malmo, am reușit să păstrez câteva coroane suedeze pentru colecția mea. Unele dintre ele le aveam deja, dar am păstrat și monede pe care le aveam și monede pe care nu le aveam în colecția mea. Monedele păstrate pentru colecție sunt prezentate în continuare:




Țară: Suedia
Valoare: 10 coroane suedeze
An emitere: 1991
Formă: Rotundă
Diametru: 20.5 mm
Greutate: 6.6 grame
Imagine față: Chipul lui Carl Gustaf al XVI-lea și textele: Carl XVI Gustaf Sveriges Konung, For Sverige I Tiden
Imagine verso: Valoarea monedei: 10 kronor, anul emisiunii: 1991 și 3 coroane dispuse peste valoarea monedei.
Tiraj: 106.548.000


Țară: Suedia
Valoare: 5 coroane suedeze
An emitere: 2001
Formă: Rotundă
Diametru: 28.5 mm
Greutate: 9.6 grame
Imagine față: Monograma regelui Carl Gustaf al XVI-lea, țara emitentă: Sverige (Suedia) și anul emiterii: 2001
Imagine versoValoarea monedei: 5 kronor și două asterix-uri.


Țară: Suedia
Valoare: 1 coroană suedeză
An emitere: 1984
Formă: Rotundă
Diametru: 25 mm
Greutate: 7 grame
Imagine față: Chipul lui Carl Gustaf al XVI-lea, numele acestuia, anul emiterii: 1984 și țara emitentă: Sverige.
Imagine verso: Stema Suediei formată din trei coroane, valoarea monedei: 1 KR și textul: For Sverige I Tiden



Țară: Suedia
Valoare: 1 coroană suedeză
An emitere: 1971
Formă: Rotundă
Diametru: 25 mm
Greutate: 7 grame
Imagine față: Chipul lui Gustaf Adolf al VI-lea, numele său și textul Sveriges Konung (Regele Suediei).
Imagine verso: Stema Suediei formată din trei coroane, valoarea monedei: 1 KR, anul emisiunii: 1971 și textul: Plikten Framfor Allt


Țară: Suedia
Valoare: 1 coroană suedeză
An emitere: 2004
Formă: Rotundă
Diametru: 25 mm
Greutate: 7 grame
Imagine față: Chipul lui Carl Gustaf al XVI-lea, numele acestuia, anul emiterii: 2004 și textul: Sveriges Konung (Regele Suediei).
Imagine verso: Coroana suedeză, valoarea monedei: 1 En Krona și textul: For Sveriges I Tiden


Mă bucur foarte mult că am reușit să păstrez câteva monede suedeze, dat fiind faptul că în octombrie 2016 vor fi introduse noi monede în Suedia, iar pe 30 iunie 2017, monedele de 1 coroană, 2 coroane li 5 coroane vor fi scoase din circulație: Riksbank
Eu nu am deocamdată monedă de 2 coroane suedeze.

Referințe:
UCoin
Numista
Riksbank

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare