joi, 10 martie 2016

Monede descoperite în 1883 și expuse în Muzeul National din Copenhaga

Cand am fost la muzeul national din Copenhaga - NationalMuseet, din pacate cabinetul de monede din cadrul acestui muzeu era închis. Eu nu știam de la început acest lucru.
Eu ajunsesem la muzeu la ora 16:15, și am avut timp de vizitat doar 45 de minute. 45 de minute în care am alergat prin muzeu ca să găsesc cabinetul numismatic. La final am aflat că această secțiune este închisă temporar din cauza unor probleme tehnice. 
Din fericire, însă, am găsit alte monede în cadrul celorlalte expoziții ale muzeului. Printre acestea și o serie de monede descoperite în anul 1883 într-o casă. Aceste monede au fost aduse și expuse în muzeu.


Au fost în total 186 de monede de aur și 270 de monede de argint împărțite în patru categorii. Categoriile de monede sunt:

Livre franceze tournois


Au circulat în regatul Franței. Acestea erau bătute în abația Saint-Martin din Tours. Inițial a fost o monedă de referință folosită pentru a putea converti sume și a le compara din alte monede în aceeași unitate.
În anul 1203, sub conducerea lui Filip al II-lea, livra tournois înlocuiește livra parisis, ca monedă de cont a domeniului regal.
În 1262 cursul legal al livrei tournois se extinde în întreg regatul. atunci livra valora 8,271 grame de aur.
În 1720 denumirea oficială a livrei tournois devine livră și valora 0,31 grame de aur.
Pe 7 aprilie 1795 livra este înlocuită de franc, care urma să fie moneda națională a Franței până în 2002 când a fost înlocuit de euro.

Lire sterline engleze



Lira sterlină, pe care o cunoaște toată lumea a avut primele monede bătute în perioada 760 - 1158. Aceste monede erau din argint pur. În anul 1158 a început baterea de monede cu o puritate de 92,5% a argintului. Aceste monede fiind mai durabile decât precedentele. În anul 1344 au fost introduse primele monede de aur. Cum la muzeu ziceau că monedele descoperite au fost depozitate în jurul anului 1380, consider că acestea fac parte din seria a doua de monede, cele cu puritate de 92,5%.

Monede franceze de aur



În descrierea lor scria doar French ecu d'or, care înseamnă defapt monede (ecu) franceze (french) de aur (d'or). Monede de aur franceze au fost mai multe și au fost emise în perioada 1328 - 1574. Monedele expuse la muzeu aveau reprezentată o persoană stând pe scaun, astfel am aflat că sunt monedele de aur emise de Filip al VI de Valois în perioada 1328-1350. Cum monedele au fost depozitate în jurul anului 1380. Presupunerea mea se încadrează în termenii istorici.
Monede de aur cu scaun emis de Filip al VI-lea de Valois a cunoscut șase emisiuni. Moneda avea o greutate de 4,53 grame. Monedele îl prezintă pe Filip al VI-lea stând pe un scaun gotic și cu sabia în mâna dreaptă, de aici și denumirea de moneda de aur cu scaun.

Florini Lubeck


Sunt monede emise în perioada 1340 - 1500 în Lubeck Germania. Acestea au o greutate de 3,51 grame de aur


În cadrul muzeului am mai găsit și alte monede expuse, însă sunt sigur că dacă era sa fie deschis cabinetul numismatic aș fi petrecut foarte mult timp înauntru. Sper ca data viitoare când ajung în Copenhaga să fie deschis și să am timp suficient să văd toate monedele de acolo.

2 comentarii:

Postări populare