joi, 7 aprilie 2016

Colecționarea de monede - o pasiune pentru toată lumea

Colecționarea de monede este una dintre cele mai vechi și una dintre cele mai populare pasiuni existente. Unii spun că este cel mai larg hobby atât de bătrâni cât și de tineri. Atracția principală a acestui hobby este faptul că cel care colecționează ține în mâna sa istoria din jurul monedelor colecționate.
Monedele colecționate te pot conduce într-o călătorie fascinantă și o înțelgere și apreciere a istoriei. În plus un alt aspect important pentru colecționarea de monede o reprezintă aspectul social. Prin colecționare se realizează relații între persoane aflate în grupuri de discuții numismatice sau cluburi de monedă veche sau curentă.
Asemănător am fost și eu odată la un seminar despre rubla rusească. La acest seminar am aflat foarte multe lucruri noi despre moneda națională a Rusiei. În public nu am întâlnit persoane pasionate de colecționarea monedelor ci persoane pasionate de cultura rusească. Însă asemănător se pot întâlni, la alte prezentări, persoane care împărtășesc aceeași pasiune - colecționarea de monede.

Guvernul fiecărei țări este singura instituție care poate emite monede și bani de hârtie. Fiecare stat decide asupra denumirii sau valorii fiecărei piese pusă în circulație. Aceasta reprezetând valoarea nominală a monedei sau a bancnotei. O scurtă listă cu valute aflate în circulație se află aici.
Anumite state decid în anumite momente schimbarea denumirii monedei folosite astfel apar monede sau valute ieșite din circulație. O scurtă listă cu astfel de monede ieșite din ciruclație se află aici.
Pentru mine colecționare de monede a început atunci când aveam 11 ani. De atunci până acum am colecționat atât monede cât și bancnote. Am ajuns acum să am o colecție destul de impresionată.

Sursă: Coin collecting

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare